Het Juridisch Gedeelte
Algemene Handelsvoorwaarden
Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden van Akamas Synergiepraktijk
1 ONDERNEMINGSGEGEVENS
AKAMAS SYNERGIEPRAKTIJK
Rederijkersstraat 34
8560 GULLEGEM (Wevelgem)
West-Vlaanderen
BELGIË
Wettelijk Vertegenwoordiger:
Dhr. Henk DEBUSSCHERE
Algemeen e-mailadres:
info@akamas.be
Compliance e-mailadres:
compliance@akamas.be
KBO 0526730091
BTW BE 0526 730 091
2 Algemene bepalingen
2.1 In deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden van Akamas Synergiepraktijk, met maatschappelijke zetel aan de Rederijkersstraat 34 in 8560 GULLEGEM, België, wordt deze verder aangeduid als “de Dienstverlener ” en haar klanten/cliënten/consumenten/eindgebruikers als “de Ontvanger”.
2.2 Alle overeenkomsten welke tot stand zijn gekomen tussen de Dienstverlener en de Ontvanger zijn aan de hiernavolgende Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden onderworpen, behoudens uitdrukkelijke schriftelijke afwijking. De Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden van de Ontvanger worden nooit in aanmerking genomen, deze zijn dus volledig als nietig te beschouwen ten opzichte van de Dienstverlener. De Ontvanger wordt geacht kennis te hebben genomen van de Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden van de Dienstverlener.
2.3 Naast deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden kunnen er afhankelijk van specifieke omstandigheden van transacties of werkzaamheden bijkomende bijzondere Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden opgesteld worden. Deze bijkomende Bijzondere Voorwaarden maken dan integraal deel uit van deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden.
2.4 Elke Ontvanger die bij de Dienstverlener op welke wijze ook aankoopt dan wel een overeenkomst afsluit, dient deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden te aanvaarden. Bij elke bestelling zijn de Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden van toepassing die op dat ogenblik op de website en/of orderbevestiging werden opgenomen, met uitsluiting van alle eventuele oudere of nieuwere bepalingen.
2.5 Bij elke elektronische bestelling van fysieke producten of diensten verklaart de Ontvanger uitdrukkelijk akkoord te zijn met deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden van de Dienstverlener, door het aanvinken van een check box waarbij wordt ingestemd met de Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden (bijvoorbeeld, maar niet noodzakelijk: “Ik aanvaard de Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden integraal en onvoorwaardelijk”.)
2.6 Wie bestelt, verklaart de Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden van de Dienstverlener te kennen en te aanvaarden. Een elektronische bestelling zonder deze akkoordverklaring is, behoudens bedrog, technisch onmogelijk zodat deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden steeds bindend zijn in hoofde van de Ontvanger. De Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden zijn ook van toepassing telkens wanneer een reservatie of bestelling via de webshop wordt geplaatst.
2.7 De Ontvanger verklaart uitdrukkelijk dat hij meerderjarig is. De Dienstverlener houdt zich het recht voor de koop te annuleren indien zou blijken dat de Ontvanger minderjarig is. In dat geval wordt een schadenota opgemaakt, gelijk aan de gemaakte kosten door de Dienstverlener.
3 Offertes
3.1 Offertes worden alleen op uitdrukkelijke vraag opgemaakt en zijn steeds vrijblijvend.
3.2 Een offerte is steeds gericht naar en gemaakt op maat van de geadresseerde. Een offerte opgemaakt op naam van een andere partij kan nooit van toepassing zijn.
3.3 Prijsmededelingen en prijzen op websites zijn geen offerte.
4 Totstandkoming
4.1 Elke overeenkomst wordt steeds schriftelijk aangegaan, en is pas definitief na aanvaarding van deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden, de prijzen en de beschrijving van de prestaties of het fysieke product.
4.2 Een begin van uitvoering van de overeenkomst, geldt evenzeer als bevestiging.
4.3 De Dienstverlener verbindt er zich toe de op de site geplaatste bestellingen te verwerken, indien van toepassing, zolang de voorraad strekt en binnen de in deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden geformuleerde beperkingen.
4.4 De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om bestellingen te weigeren ingeval van ernstig vermoeden van rechtsmisbruik of kwade trouw, ernstig vermoeden van voor de Dienstverlener onaanvaardbare commerciële doeleinden of bij uitputting van de voorraad van een bepaald product.
5 Grafisch materiaal, Afbeeldingen en Content – Productomschrijving
5.1 Alle afbeeldingen, video’s, tutorials, technische eigenschappen, omschrijvingen, compatibele artikels of fysieke producten en gegevens van deze aard, zijn er om een zo goed mogelijk beeld te geven van het bedoelde product of dienst en geven geenszins het recht of aanleiding om een schadevergoeding en/of ontbinding van de koop te eisen.
5.2 Bovenstaande productomschrijving wordt zo waarheidsgetrouw mogelijk aangeboden. De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto is decoratief bedoeld en kan elementen artikelen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
5.3 Alle door de Dienstverlener ontwikkelde informatie in art 4.1 bedoeld blijven eigendom van de Dienstverlener en mogen niet zonder schriftelijke toestemming worden gekopieerd of op enigerlei worden vermenigvuldigd of op enigerlei worden gebruikt.
5.4 Bij inbreuk op bovenstaande bepalingen is de Dienstverlener gerechtigd op een schadevergoeding van 10.000,00 EUR per dag, voor elke dag dat de onrechtmatige gebruiker deze gegevens gebruikt.
6 Prijsbepalingen
6.1 Alle prijzen op de websites van de Dienstverlener zijn inclusief Belgische BTW, dit voor zowel de particuliere eindgebruikers als voor de professionele eindgebruikers. Eventuele verzendingskosten zijn niet inbegrepen in de geafficheerde prijzen. Heffingen zoals Recupel, Bebat, Reprobel of Auvibel zijn wel steeds inbegrepen in de prijzen die weergegeven worden tijdens het check-out proces.
6.2 Voor het verzenden van fysieke producten worden geen bijkomende kosten aangerekend, met uitzondering van de fysieke producten waar het expliciet vermeld wordt.
6.3 De eventuele kosten voor de verzendingen van fysieke producten worden bijgeteld tijdens het check-out proces.
6.4 Bepaalde prijzen/aanbiedingen kunnen in de tijd beperkt zijn. Dit wordt dan vermeld bij de prijsweergave.
6.5 Prijzen zijn geldig zolang ze van toepassing zijn.
6.6 Alle tarieven en prijzen zijn opgenomen in een tabel en zijn vrij in te zien op de pagina “Tarificatie” van deze website.
6.7 De dienstverlener behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in de geafficheerde prijzen, dit zonder voorafgaande aankondiging.
7 Verzending
7.1 Tenzij anders overeengekomen bepaalt de Dienstverlener op welke wijze fysieke fysieke producten worden verzonden, conform de prijzen in artikel 6.2.
7.2 Bij verzending naar een adres opgegeven door de Ontvanger, is de Ontvanger verantwoordelijk voor het in ontvangst nemen van de goederen. Bij gebreke daaraan wordt de levering op risico en kosten van de Ontvanger gestockeerd bij de transporteur of teruggezonden naar de Dienstverlener.
7.3 Tenzij anders overeengekomen bepaalt de Dienstverlener op welke wijze prestaties of diensten worden geleverd. Dit gebeurt doorgaans op de maatschappelijke zetel van de Dienstverlener, maar in uitzonderlijke gevallen kan worden besloten om uit wijken naar een andere locatie. In voorkomend geval zal de Dienstverlener hierover minstens 24 uur op voorhand communiceren per e-mail.
8 Overeenkomst op lange termijn
8.1 Tussen partijen is er sprake van een Overeenkomst op Lange Termijn, zodra een boekbaar of recurrent product online wordt aangekocht of wanneer een Overeenkomst op Lange Termijn of Abonnement offline wordt ondertekend of aangekocht.
8.2 Alle Overeenkomsten op Lange Termijn welke tot stand zijn gekomen tussen de Dienstverlener en de Ontvanger zijn aan de hiernavolgende Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden onderworpen, behoudens uitdrukkelijke schriftelijke afwijking.
9 Voorwaarden en toelating
9.1 Deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden zijn van toepassing op alle levering van fysieke producten, het leveren van prestaties en het verstrekken van dienstverlening.
9.2 De Dienstverlener is gerechtigd de op het fysieke product of dienst van toepassing zijnde Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden te wijzigen. De wijzigingen treden één kalendermaand na de bekendmaking in werking, tenzij een afwijkende wettelijke termijn is vereist, die alsdan wordt toegepast. Indien een Ontvanger een voor hem nadelige wijziging niet wenst te accepteren, kan de Ontvanger zijn Overeenkomst op Lange Termijn beëindigen met ingang van de datum waarop de nieuwe Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden van kracht worden. De schriftelijke opzegging dient voor de ingangsdatum van de wijziging door de Dienstverlener te zijn ontvangen. Indexaanpassingen, het toepassen van bij wet verplichte heffingen, btw-verhogingen geven de Ontvanger in geen enkel geval het recht terug te vallen op deze voorwaarde.
10 Overeenkomst op Lange Termijn en Abonnement
10.1 Alle Overeenkomsten op Lange Termijn worden aangegaan voor een vaste periode, conform de Overeenkomst op Lange Termijn. Naderhand wordt deze verlengd volgens de bepalingen die van toepassing zijn op het specifieke product of dienst.
10.2 De Overeenkomst op Lange Termijn is strikt persoonlijk en kan alleen na toestemming van de Dienstverlener worden overgedragen.
10.3 De Dienstverlener behoudt zich het recht voor nieuwe Ontvanger van Overeenkomsten op Lange Termijn bij inschrijving om identificatie te vragen. De Dienstverlener zal gerechtigd zijn om op eender welk tijdstip identificatie van een Ontvanger te vragen teneinde na te gaan of de persoon daadwerkelijk de persoon is die hij/zij/xij beweert te zijn.
10.4 De aankoop van een Overeenkomst op Lange Termijn of Abonnement houdt in dat de Ontvanger gedurende de openingstijden van de praktijk bepaalde diensten of behandelingen kan boeken.
10.5 Een gemaakte afspraak wordt steeds afgeboekt van een geldig Abonnement of een geldige Overeenkomst op Lange Termijn.
10.6 Een afspraak maken volgens een Overeenkomst op Lange Termijn of binnen een Abonnement gebeurt steeds via de door de Dienstverlener of haar partners met de daartoe voorziene online applicaties.
10.7 Behoudens uitdrukkelijk anders overeengekomen, kunnen afspraken geboekt worden met een frequentie van één keer per week en kan een volgende boeking slechts gebeuren vanaf de zevende kalenderdag te rekenen vanaf de eerdere boeking. Indien de vervolgboeking op een feest- of sluitingsdag valt, dan wordt de vervolgboeking opgeschoven naar de eerstvolgende werkdag volgens de openingsuren.
11 Betalen
11.1 De betalingen voor Overeenkomsten op Lange Termijn worden via domiciliëring maandelijks vooruitbetaald, of worden ineens voor het volledig bedrag vooruitbetaald. Het niet betalen van deze kosten betekent niet dat de overeenkomst nietig verklaard kan worden. De daaropvolgende maandelijkse bijdragen dienen maandelijks op voorhand via domiciliëring te worden betaald.
11.2 Wanneer een overeengekomen maandelijkse domiciliëring niet uitvoerbaar is, kan de Dienstverlener de Ontvanger de al dan niet geboekte diensten en/of bestelde fysieke producten bij de Dienstverlener ontzeggen. De Dienstverlener houdt zich het recht voor om achterstallen via domiciliëring te innen.
11.3 Bij ontstentenis van betaling op de vastgestelde vervaldag zal dit leiden tot de onmiddellijke opeisbaarheid van alle nog verschuldigde sommen, ongeacht de voorziene betaalwijze.
11.4 Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van het verschuldigde bedrag op de vervaldag worden alle openstaande, zelfs niet vervallen lidgelden, meteen opeisbaar. Niet of laattijdig betaalde lidgelden brengen van rechtswege en zonder ingebrekestelling interesten op gelijk aan 12 %, alsmede (evenzeer van rechtswege en zonder ingebrekestelling) een forfaitaire vergoeding van 15 % op het openstaand bedrag (met een minimum van 50,00 EUR) als schadebeding, ter voldoening van de innings- en administratiekosten.
11.5 Indien de Dienstverlener gehouden is tot (terug)betaling van enige som, gelden voor haar dezelfde betalingsvoorwaarden.
11.6 De Dienstverlener biedt verschillende kortingsvormen aan op haar lidmaatschappen. Per Overeenkomst op Lange Termijn kan slechts één kortingsvorm worden toegekend. De Ontvanger is verplicht om te bewijzen dat hij in aanmerking komt voor een korting en alle wijzigingen die van invloed zijn op de toekenning van de korting onmiddellijk mede te delen. Het bewijs dat de Ontvanger in aanmerking komt voor een korting kan vooraf aan het einde van elke aaneengesloten periode van zes maanden opnieuw opgeëist worden door de Dienstverlener. Als de Ontvanger nalaat om het bewijs te leveren binnen veertien dagen na het verzoek van de Dienstverlener, dan komt de korting automatisch te vervallen en zal het reguliere tarief in rekening worden gebracht. Het in rekening brengen van het reguliere tarief in plaats van het kortingstarief geeft de Ontvanger niet het recht om zijn Overeenkomst op Lange Termijn te beëindigen. Kortingen worden nooit met terugwerkende kracht verleend.
11.7 Alle prijzen zijn inclusief Belgische btw. De Dienstverlener is te allen tijde gerechtigd om haar tarieven aan te passen in geval van wijzigingen in de hoogte van de btw.
11.8 De Dienstverlener is voorts gerechtigd om haar lidmaatschapsprijs aan het einde van de looptijd van de overeenkomst te herzien en aan te passen aan de index van de consumptieprijzen, met een maximum van eenmaal per kalenderjaar.
11.9 Wanneer een Ontvanger in aanmerking komt voor korting en de eventuele betreffende betalingen voor zijn Overeenkomst op Lange Termijn niet voldoet conform de bepalingen zoals gestipuleerd in deze overeenkomst dan komt de korting te vervallen en alle lasten te liggen bij de Ontvanger. Dit geldt eveneens wanneer de Ontvanger de toegang tot de Dienstverlener ontzegd wordt door inbreuk op het huisreglement.
12 Privacy
12.1 De Dienstverlener gedraagt zich overeenkomstig de bepalingen van de Wet bescherming persoonsgegevens, voluit de “Wet betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens van 30 juli 2018”, die uitgevaardigd werd in uitvoering van de Europese Algemene verordening gegevensbescherming (AVG 2016/679), ten opzichte van de verwerking van de persoonsgegevens.
12.2 De verantwoordelijke voor de verwerking van de persoonsgegevens van de Ontvanger is de Dienstverlener zelf of een aangestelde persoon of professionele organisatie.
12.3 Indien de Ontvanger zijn/haar persoonlijke gegevens aan de Dienstverlener overmaakt, worden deze in het bestand van de Dienstverlener opgenomen en worden ze verwerkt: voor het beheer van het Ontvangerenbestand en de aangeboden fysieke producten en diensten, voor het uitvoeren van marktstudies, om de Ontvanger te informeren over de nieuwe fysieke producten en diensten, voor de verwezenlijking van informatie- en promotiecampagnes. De persoonsgegevens worden niet aan derden overgemaakt, met uitzondering van aan de Dienstverlener gelieerde ondernemingen die betrokken zijn bij de correcte uitvoering van de lidmaatschapsovereenkomst. In geen geval mag de Dienstverlener deze gegevens aan derden doorgeven voor commerciële doeleinden.
12.4 De Ontvanger kan een gratis geschreven overzicht van zijn/haar persoonlijke gegevens en eventueel een rechtzetting van onjuiste, onvolledige of irrelevante gegevens krijgen door middel van een gedateerde en ondertekende aanvraag gericht aan de Dienstverlener, welke is voorzien van een bewijs van de identiteit van de Ontvanger (kopie van een identiteitskaart). De Dienstverlener zal het overzicht uiterlijk 45 dagen na ontvangst van de aanvraag verstrekken.
12.5 De Dienstverlener verbindt zich ertoe, binnen de 30 dagen op verzoek van de Ontvanger, de persoonlijke gegevens van de Ontvanger niet meer te gebruiken om de Ontvanger te informeren over nieuwe fysieke producten en diensten alsook voor de verwezenlijking van informatie- en promotiecampagnes.
13 Beëindiging of ontbinding van de Overeenkomst op Lange Termijn
13.1 Indien de Ontvanger zijn Overeenkomst op Lange Termijn niet één kalendermaand voor de einddatum van de minimale contractsduur schriftelijk opzegt, wordt de Overeenkomst op Lange Termijn na die contractduur automatisch verlengd voor onbepaalde duur en geldt een opzegtermijn van 1 kalendermaand.
13.2 Opzegging dient schriftelijk te gebeuren middels een opzegformulier, dat bij de Dienstverlener verkrijgbaar is, of middels een aangetekende opzegbrief.
13.3 Het door de Ontvanger beëindigen van de Overeenkomst op Lange Termijn tijdens de overeengekomen minimale looptijd zoals aangegeven in de Overeenkomst op Lange Termijn is uitsluitend mogelijk op medische gronden waarbij een doktersattest vereist is, of bij het verhuizen buiten een straal van 20 kilometer van de Dienstverlener, waarbij een kopie van de inschrijving in de nieuwe woonplaats vereist is. Dit dient aangetekend te worden bezorgd. Indien het attest of het bewijs pas wordt aangeleverd na ingebrekestellingen of het inleiden van een gerechtelijke procedure, zullen deze niet meer worden aanvaard en dient de Ontvanger minstens de nodeloos veroorzaakte kosten te betalen aan de Dienstverlener.
13.4 Bij voortijdige beëindiging op grond van artikel 7.3 is opzegperiode van één kalendermaand vereist. Deze opzegperiode begint op de eerste dag van de maand die volgt op de ontvangst van bewijs.
13.5 Indien de Ontvanger kan aantonen dat de Dienstverlener haar contractuele verplichtingen op een ernstige wijze niet naleeft en enkel en alleen indien de Dienstverlener door de Ontvanger hiervan per aangetekend schrijven binnen 7 dagen na vaststelling van deze inbreuk op de hoogte wordt gebracht, zal de Dienstverlener de overeenkomst in onderling akkoord worden beëindigd, waarbij de Dienstverlener hoogstens een schadevergoeding zal betalen gelijk aan de reeds betaalde gelden voor zijn Overeenkomst op Lange Termijn.
13.6 Alle andere wijzen van beëindiging door het lid, zoals het eenzijdig stopzetten van de maandelijkse betalingen via de bank, worden beschouwd als onrechtmatige verbreking van de overeenkomst. In deze gevallen blijven alle volledige gelden voor zijn Overeenkomst op Lange Termijn verschuldigd tot het einde van de overeenkomst. Indien deze verschuldigde bijdragen niet vrijwillig door de Ontvanger worden betaald, doet de Dienstverlener beroep op een incassobureau voor het invorderen van de verschuldigde bijdragen. In dit geval zal het incassobureau een forfaitaire schadevergoeding bovenop de verschuldigde som eisen.
13.7 De Dienstverlener mag de Overeenkomst op Lange Termijn in het nadeel van de Ontvanger verbreken, zonder dat deze recht zal hebben op enige vorm van schadevergoeding, indien de Ontvanger het huisreglement niet naleeft, dan wel indien de Ontvanger conform deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden de toegang is geweigerd of ontzegd.
14 Tijdelijk stopzetten
14.1 In geval van een langdurige ziekte, blessure of letsel kan met schriftelijke toestemming van de Dienstverlener de Overeenkomst op Lange Termijn tijdelijk, tot een maximum van zes maanden, worden opgeschort (dit geldt niet bij bijv. studie, stage, werk en vakantie). Opschorting is alleen mogelijk na het voorleggen van een doktersattest of ander – ten genoegen van de Dienstverlener – deugdelijk bewijs.
14.2 De Overeenkomst op Lange Termijn zal slechts opgeschort kunnen worden tot op de door de geneesheer vermelde datum van einde van de ziekte, blessure of letsel. De overeenkomst zal vanaf dan terug hervat worden. De Ontvanger is vanaf dan opnieuw de eventuele betreffende betalingen voor zijn Overeenkomst op Lange Termijn verschuldigd. Het opschorten kan niet met terugwerkende kracht en de reeds betaalde bedragen blijven behouden in het voordeel van de Dienstverlener.
14.3 De financiële verplichting van de Ontvanger wordt opgeschort voor de daadwerkelijke duur van de opschorting. De einddatum van de Overeenkomst op Lange Termijn wordt verlengd met de duur van de daadwerkelijke opschorting.
15 Openingstijden
15.1 De Dienstverlener is bevoegd om geheel of gedeeltelijk te sluiten tijdens algemeen erkende feestdagen en schoolvakanties.
15.2 De Dienstverlener is bevoegd de openingstijden van de praktijk tijdelijk of blijvend te wijzigen.
15.3 De Dienstverlener is bevoegd voor reparatie en onderhoudswerk te sluiten. De Ontvanger heeft geen recht op restitutie van betaalde bedragen.
16 Informatieverplichting
16.1 Veranderingen in de persoonlijke situatie van de Ontvanger (o.a. adres- of bankgegevens) dienen direct schriftelijk aan de Dienstverlener worden doorgegeven.
16.2 Bij het niet (tijdig) doorgeven van deze wijzigingen en wanneer de Dienstverlener kosten dient te maken om de nieuwe (persoons)gegevens te achterhalen, zullen deze kosten in rekening gebracht worden aan het lid.
17 Aansprakelijkheid
17.1 De Dienstverlener sluit elke aansprakelijkheid ten opzichte van haar eindgebruikers of iedere derde persoon uit, met uitzondering van (i) haar mogelijke aansprakelijkheid ten opzichte van haar leden voor opzet of grove schuld in hoofde van de Dienstverlener of haar aangestelde; en (ii) haar mogelijke aansprakelijkheid bij overlijden of lichamelijk letsel van haar leden ten gevolge van een doen of nalaten van de Dienstverlener.
17.2 Iedere Ontvanger is zelf verantwoordelijke voor persoonlijke ongevallen en zijn persoonlijke bezittingen.
17.3 Noch de Dienstverlener, noch zijn medewerkers kunnen verantwoordelijk gesteld worden voor het verlies, de beschadiging of diefstal van goederen op het grondgebied van de Dienstverlener. De Ontvanger dient al zijn (waardevolle) eigendommen te allen tijde zelf bij te houden of te bewaken.
18 Huisreglement
18.1 De Ontvanger is bekend met de door de Dienstverlener gehanteerde huisregels. Deze huisregels zijn aanwezig in de lokalen van de Dienstverlener en kunnen indien gewenst opgevraagd worden bij de administratieve diensten van de Dienstverlener. De Ontvanger is verplicht deze huisregels na te leven.
18.2 De Dienstverlener (of een de haar aangestelde persoon) kan te allen tijde toegang weigeren of ontzeggen aan personen wier gedrag daar aanleiding toe geeft.
19 Leveringstermijn
19.1 De overeengekomen leveringstermijnen of aanvang/einder werken worden enkel als inlichting gegeven en verbinden de Dienstverlener niet. Nooit kan vertraging aanleiding geven tot ontbinding van de overeenkomst of tot enige boete of schadevergoeding.
19.2 Indien de leveringstermijn meer dan 3 maanden bedraagt dan heeft de Ontvanger het recht de overeenkomst kosteloos te ontbinden, per schriftelijke kennisgeving.
20 Betalingen
20.1 Betaling gebeurt steeds elektronisch via paypal, krediet- of debetkaart. Elke bestelling is onmiddellijk betaalbaar op het moment van sluiten van de overeenkomst.
20.2 Alle betalingen door de Ontvanger dienen steeds tot vereffening van de oudste kosten en interesten en facturen, in dien volgorde ook al vermeldt Ontvanger een ander factuurnummer bij de referentie van de betaling.
20.3 Indien de factuur door de Ontvanger niet op de vervaldag is betaald, is er zonder voorafgaande ingebrekestelling een interest tbv 12% op jaarbasis verschuldigd op het openstaande bedrag.
20.4 Bij niet tijdige betaling is tevens een schadevergoeding opeisbaar tbv van 10% van het openstaande bedrag, met een minimum van 500,00 EUR per factuur, onverminderd de hoofdsom, de nalatigheidintresten, alle innings-, aanmanings- en vervolgingskosten.
20.5 Bij niet betaling heeft de Dienstverlener het recht elke overeenkomst met de Ontvanger en leveringen aan de Ontvanger op te schorten zonder enige verwittigen, zonder dat de Ontvanger daardoor enige schadevergoeding kan opeisen of recht heeft de overeenkomst te ontbinden.
20.6 Herstellingen in garanties of commerciële promoties geven geenszins recht op betalingsuitstel of een gedeeltelijke betaling.
20.7 In geval de Dienstverlener gehouden zou zijn enige som aan de Ontvanger (terug) te betalen, gelden voor de Dienstverlener dezelfde vergoedingen zoals voorzien in artikelen 20.3 en 20.4.
21 Eigendomsvoorbehoud
21.1 Zolang er geen volledige betaling is gebeurd van een factuur blijven de goederen en diensten aangerekend op deze factuur eigendom van de Dienstverlener. Volledige betaling omvat ook eventuele interesten en kosten.
21.2 Het is de Ontvanger niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming van de Dienstverlener de goederen vooraf te vervreemden, te verhuren of te verpanden.
21.3 De Ontvanger verplicht zich op eerste verzoek van de Dienstverlener de goederen aan de Dienstverlener ter beschikking te stellen en verleent reeds nu onherroepelijk de machtiging aan de Dienstverlener of aan de door de Dienstverlener aangewezen personen, de plaats waar de goederen zich bevinden te betreden om zo deze goederen mee te nemen.
21.4 De Dienstverlener verschaft overeenkomstig het gesteld onder 12.1 aan de Ontvanger de eigendom van de genoemde goederen op het moment dat de Ontvanger al zijn verplichtingen heeft voldaan, doch onder voorbehoud ten behoeve van andere aanspraken die de Dienstverlener op de Ontvanger heeft. De Ontvanger zal op eerste verzoek van de Dienstverlener zijn medewerking verlenen die in dit kader vereist zijn, op straffe van een dwangsom van 1.500,00 EUR per dag, voor iedere dag dat de Ontvanger hiermee nalatig blijft.
21.5 Fysieke goederen of onderdelen daarvan die in herstelling of garantie zijn, worden of blijven eigendom van de Dienstverlener tot de kant de openstaande vorderingen heeft ingelost.
21.6 De Ontvanger verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud te wijzen bijvoorbeeld aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.
21.7 Alle risico’s na levering, gene uitgezonderd, o.a. diefstal, bevochtiging, beschadiging, enz. zijn ten laste van de Ontvanger, zelfs als deze nog niet betaald zijn.
22 Klachten
22.1 De niet-conformiteit of de zichtbare gebreken moeten gemeld worden uiterlijk bij de afhaling of bij de levering en dit op straffe van verval. Klachten welke louter betrekking hebben op de factuur dienen binnen de 8 dagen na factuurdatum aangetekend worden ter kennis gebracht.
22.2 Deze klacht dient duidelijk omschreven te worden. Na het verstrijken van deze termijn meent de Dienstverlener haar verplichtingen correct te hebben uitgevoerd en wordt de Ontvanger geacht de prestaties/ factuur als correct te erkennen.
22.3 Klachten geven de Ontvanger nooit het recht de betaling van een factuur op te schorten.
22.4 Indien een klacht door de Dienstverlener als gegrond wordt aangenomen dan heeft de Dienstverlener het recht volgende keuze te maken:
22.4.1 De factuur te herzien en de factuur aan te passen
22.4.2 Een evenwaardig alternatief te leveren.
22.4.3 De goederen op de factuur terug te nemen, de overeenkomst te ontbinden en de factuur te crediteren.
22.5 In geval van een klacht dient de Ontvanger aan de Dienstverlener de gelegenheid te geven eventuele gebreken te herstellen of een andere oplossing aan te bieden.
22.6 Terugzendingen van goederen gebeurt steeds op rekening en risico van de Ontvanger. De Dienstverlener aanvaardt terugzendingen enkel na schriftelijke goedkeuring door de Dienstverlener. Goederen dienen steeds door de Ontvanger naar het adres van de Dienstverlener verzonden te worden in originele verpakking en in de staat waarin de Dienstverlener de goederen naar de Ontvanger heeft verzonden.
22.7 Herstellingen kunnen niet teruggezonden worden ter creditering. Bij een defect aan een reparatie dient deze opnieuw aangeboden te worden.
23 Garantiebepalingen
23.1 De Dienstverlener kiest met zorg en eerbied haar fysieke producten uit om deze met een optimale kwaliteit te kunnen aanbieden. Indien er toch problemen zouden zijn dan hanteren wij volgende garantievoorwaarden:
23.1.1 De wettelijke garantie van 2 jaar geldt bij verkoop van goederen aan consumenten. Deze garantie dekt enkel een gebrek aan overeenstemming dat reeds bestond bij de levering van de goederen. Gedurendeze 2 jaar verbindt de Dienstverlener zich ertoe het defecte artikel of onderdeel kosteloos te vervangen of herstellen. De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om het artikel om te ruilen indien de kosten voor herstelling buiten verhouding zijn, of indien een herstelling onmogelijk is. Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden na de levering, worden niet geacht aanwezig te zijn op het ogenblik van de levering, behoudens tegenbewijs van de Ontvanger.
23.1.2 Door de Ontvanger aan de Dienstverlener aangetoonde en aan de Dienstverlener verwijtbare fouten, gebreken of onvolkomenheden worden voor rekening van de Dienstverlener zo spoedig mogelijk hersteld of indien geen herstel mogelijk is teruggenomen ter creditering.
23.1.3 Op verbruiksgoederen geldt geen garantie, tenzij schriftelijk overeengekomen.
23.1.4 De Ontvanger dient de goederen welke onder garantie vallen op eigen kosten en risico terug te zenden. De goederen dienen steeds vergezeld te zijn van een kopie van de aankoopfactuur en/of met een correct ingevuld formulier.
23.2 Goederen in garantie worden niet gecrediteerd, tenzij deze niet vervangen of hersteld kunnen worden.
23.3 In volgende gevallen vervalt de garantie:
23.3.1 Het fysieke product is verwaarloosd.
23.3.2 Het fysieke product is gewijzigd door de Ontvanger zelf of een derde.
23.3.3 Een herstelling is door een derde behandeld of gewijzigd.
23.3.4 Bij onoordeelkundig of onzorgvuldig gebruik, foutieve aansluiting, montage, fysieke beschadiging, vochtschade of andere externe factoren.
23.3.5 Foutief of verkeerdelijk gebruik van het fysieke product.
23.3.6 Bij gebruik van ongeschikte accessoires.
23.3.7 Indien de Ontvanger op enige andere onachtzame wijze het fysieke product heeft gebruikt, of zelf of door een derde heeft proberen herstellen.
23.3.8 Softwareproblemen vallen nooit onder garantie.
23.3.9 Bij verwijdering van de serienummers
24 Beperking van de aansprakelijkheid
24.1 De Dienstverlener, noch derden die zij betrekt ten behoeve van de totstandkoming of de uitvoering van enige overeenkomst, zijn aansprakelijk voor enige schade, voortvloeiende uit en verband houdende met de overeenkomst, welke Ontvanger of enig door deze bij de uitvoering van de overeenkomst betrokken derde mocht lijden, direct of indirect, ongeacht wat daarvan de oorzaak is.
24.2 De Dienstverlener is in ieder geval nooit aansprakelijk:
24.2.1 Wegens niet of laattijdige levering.
24.2.2 Voor informatie in documentatie, folders, website, offertes, etc., …
24.2.3 In geval van overmacht.
24.2.4 Indien de Ontvanger zijn product zelf of door een derde laat herstellen, of door onoordeelkundig gebruik.
24.2.5 Voor bedrijfsschade of daaruit voortvloeiende schade.
24.2.6 Voor schade veroorzaakt door software.
24.2.7 Voor enigerlei vorm van schade door dataverlies.
24.3 De Ontvanger zal de Dienstverlener vrijwaren voor alle aanspraken van derden jegens de Dienstverlener.
24.4 De in deze opgenomen uitsluitingen ivm beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet voor zover de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van de Dienstverlener.
25 Overmacht
25.1 Indien na totstandkoming van de overeenkomst deze door de Dienstverlener niet kan worden nagekomen ten gevolge van omstandigheden die ten tijde van het sluiten van de overeenkomst redelijkerwijs niet te verwachten waren danwel aan de Dienstverlener niet bekend konden zijn, geldt zulks ten aanzien van de Ontvanger voor de Dienstverlener als een niet toerekenbare tekortkoming (overmacht).
25.2 Onder omstandigheden als bedoeld onder 1 vallen in ieder geval staking, overheidsmaatregelen, vertragingen in de aanvoer, uitvoerverbod, oproer, oorlog, mobilisatie, transportonmogelijkheden, invoerbelemmeringen, nalatigheid van leveranciers en/of fabrikanten van de Dienstverlener alsmede hulppersonen, ziekte van personeel, gebreken in hulp- of transportmiddelen, uitsluitingen of andere arbeidsstoornissen en gebeurtenissen welke door de Dienstverlener redelijkerwijs niet te verzekeren zijn.
25.3 De Dienstverlener heeft in geval van overmacht het recht haar verplichtingen op te schorten. De Dienstverlener is tevens gerechtigd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, dan wel te vorderen dat de inhoud van de overeenkomst zodanig wordt gewijzigd dat de uitvoering mogelijk blijft. In geen geval is de Dienstverlener gehouden enige boete of schadevergoeding te betalen. De Dienstverlener behoudt het recht op betaling van het reeds verrichte werk en de gemaakte kosten.
25.4 Indien uitvoering blijvend onmogelijk is of de tijdelijke onmogelijkheid langer dan zes maanden voortduurt, kan de overeenkomst door de meest gerede partij worden ontbonden, zonder dat de Ontvanger echter recht heeft op vergoeding van enige schade.
26 Ontbinding van de overeenkomst
26.1 Indien de Ontvanger zijn verplichtingen jegens de Dienstverlener niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomt, alsmede indien zijn faillissement is/wordt aangevraagd, hij in staat van faillissement wordt verklaard, hij een gerechtelijke reorganisatie (WCO) aanvraagt, dan wel aan zijn crediteuren of een deel van hen een regeling of een akkoord aanbiedt, voorts bij beslaglegging op zijn activa of een deel daarvan, dan wel hij tot verkoop of liquidatie van (een deel van) zijn bedrijf overgaat, alsmede in geval van overlijden, onder curatelestelling/voorlopig bewind of indien hij op andere wijze het beheer dan wel de leiding over zijn bedrijf, zaken of een deel daarvan verliest, is elke vordering, die de Dienstverlener te zijnen laste heeft of verkrijgt, dadelijk en ineens opeisbaar zonder dat daartoe enige ingebrekestelling is vereist.
26.2 Indien de Ontvanger zijn verplichtingen jegens de Dienstverlener niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomt, alsmede indien hij nalaat te betalen voor de te leveren of de geleverde prestaties of de te ontvangen of ontvangen fysieke producten.
26.3 In geval de Ontvanger de overeenkomst wenst te ontbinden, zal hij te allen tijde eerst de Dienstverlener schriftelijk in gebreke stellen en deze een redelijke termijn gunnen om alsnog haar verplichtingen na te komen, danwel tekortkomingen te herstellen, welke tekortkomingen Ontvanger nauwkeurig schriftelijk dient te omschrijven.
26.4 De Ontvanger heeft geen recht de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden of zijn verplichtingen op te schorten, indien hij zelf reeds in gebreke bleef met nakoming van zijn verplichtingen.
26.5 In geval van gedeeltelijke ontbinding kan de Ontvanger geen aanspraak maken op annulatie van reeds door de Dienstverlener verrichte prestaties, en heeft de Dienstverlener onverkort recht op betaling voor de reeds door haar verrichte prestaties.
27 Verzakingsrecht
27.1 Conform de artikels VI 47-52 van het Wetboek Economisch Recht, beschikt de consument over een termijn van 14 dagen om de overeenkomst zonder opgave van redenen kosteloos te herroepen.
27.2 Deze bepaling heeft enkel betrekking op verkopen aan Ontvanger en via de website van de Dienstverlener, zonder dat er op enig ogenblik contact is tussen de Ontvanger en de Dienstverlener terwijl er sprake is van een “overeenkomst op afstand” overeenkomstig artikel VI 45 ev. Wetboek Economisch Recht. Is dit niet het geval, dan kan de Ontvanger zich niet beroepen op deze bepaling.
27.3 Een eventueel verzakingsrecht is onderworpen aan volgende voorwaarden:
27.3.1 De consument zoals gedefinieerd in het Wetboek Economisch Recht
27.3.2 Het fysieke product dat werd aangekocht is niet op maat vervaardigd, heeft geen persoonlijk karakter of is niet speciaal voor de Ontvanger besteld vermits er geen voorraad van wordt aangelegd
27.3.3 Het fysieke product bevat niet geheel of gedeeltelijk een audio- of video-opname of computerprogramma
27.3.4 De verzegeling van de software of programmatuur, of enig andere vergelijkbaar bewijs van niet-ingebruikname, is niet verbroken
27.3.5 Het fysieke product kan worden teruggestuurd zonder snel beschadigd te geraken.
27.4 De Ontvanger kan zich enkel op dit verzakingrecht beroepen, indien dit wordt ingeroepen volgens de volgende formaliteiten:
27.4.1 Het verzakingsrecht moet binnen de veertien kalenderdagen worden uitgeoefend, de termijn waarbinnen de Dienstverlener op de hoogte moet worden gebracht van het verzoek tot verzaking en van het verzoek om het eventueel reeds betaalde bedrag terug te betalen en met voorlegging van het betalingsbewijs; dit bedrag zal worden teruggestort binnen de 30 dagen na ontvangst van de kennisgeving van de verzaking, op een rekeningnummer door de Ontvanger op te geven.
27.4.2 Indien het fysieke product reeds in het bezit is van de Ontvanger moet de Ontvanger het fysieke product binnen dezelfde termijn van 14 kalenderdagen terugbrengen, eventueel terugsturen, op de gepaste wijze, geheel voor eigen rekening risico.
28 Aansprakelijkheid voor gebruik website
28.1 De website van de Dienstverlener is bestemd om algemene informatie ter beschikking te stellen van de Ontvanger over de fysieke producten en activiteiten van de de Dienstverlener. De Dienstverlener heeft m.b.t. de toegang, het bestelproces, de levering of de andere diensten slechts een inspanningsverbintenis.
28.2 De Dienstverlener heeft het recht om op ieder ogenblik de site geheel of gedeeltelijk op te schorten of stop te zetten wegens onderhoud, updating of enige andere reden, zelfs zonder voorafgaande waarschuwing.
28.3 De Dienstverlener kan niet aansprakelijk gesteld worden voor enige hinder of schade door het gebruik van internet, door enige panne van het systeem, het binnendringen van outsiders of van een virus, noch voor eventueel door derden hierop geplaatste of verwerkte informatie of door om het even welk feit dat als overmacht kan worden aanzien.
29 Bescherming van de privacy
29.1 De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om uitsluitend voor intern gebruik gegevens van de Ontvanger te verzamelen, dit zowel rechtstreeks via verzameling van de gegevens die door de Ontvanger worden opgegeven bij inschrijving en/of bestelling als onrechtstreeks door bv. het gebruik van cookies, inschrijving nieuwsbrief, reserveringsaanvraag of bestelling.
29.2 De Ontvanger heeft overeenkomstig met de Wet van 8 december 1992 ter Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer te allen tijde het recht om deze gegevens in te zien, te wijzigen en te laten verwijderen indien hij/zij niet langer informatie wenst te ontvangen omtrent de activiteiten van de Dienstverlener. Hiervoor kan de Ontvanger contact opnemen met de Dienstverlener.
30 Intellectuele eigendom
30.1 Alle onderdelen van de site van de Dienstverlener, inclusief de daarvoor gebruikte technologie, zijn exclusieve eigendom van de Dienstverlener en auteursrechtelijk beschermd.
30.2 Particuliere gebruikers of natuurlijke personen die over een eigen niet-commerciële website beschikken en die een automatische link willen instellen tussen de eigen site en een van de pagina’s van de Dienstverlener, moeten hiervoor geen toestemming vragen aan de Dienstverlener.
30.3 Het is echter niet toegestaan om links in te stellen vanaf websites die het oogmerk hebben op het negatief in beeld brengen of ter sprake brengen van het werk en/of de activiteiten van de Dienstverlener.
31 Betwistingen
31.1 Alle betwistingen vallen onder het Belgische recht en behoren uitsluitend tot de bevoegdheid van de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement alwaar de maatschappelijke zetel van AKAMAS SYNERGIEPRAKTIJK is gelegen.
31.2 Waar enige bepaling uit deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden in strijd is met de Belgische wet blijven alle overige bepalingen onverminderd van kracht. De Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden worden op verzoek van de Ontvanger kosteloos toegezonden en zijn daarnaast via internet te raadplegen onder “Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden”
32 Slotbepalingen
32.1 Overeenkomsten tussen de Ontvanger en de Dienstverlener kunnen alleen schriftelijk worden aangegaan, en kunnen alleen schriftelijk worden gewijzigd, behoudens de uitzonderingen zoals in deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden zijn vastgelegd.
32.2 Wanneer één van de hierboven staande bepalingen ongeldig of onwettig is blijven de overige bepalingen gelden.
1 ONDERNEMINGSGEGEVENS
AKAMAS SYNERGIEPRAKTIJK
Rederijkersstraat 34
8560 GULLEGEM (Wevelgem)
West-Vlaanderen
BELGIË
Wettelijk Vertegenwoordiger:
Dhr. Henk DEBUSSCHERE
Algemeen e-mailadres:
info@akamas.be
Compliance e-mailadres:
compliance@akamas.be
KBO 0526730091
BTW BE 0526 730 091
2 Algemene bepalingen
2.1 In deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden van Akamas Synergiepraktijk, met maatschappelijke zetel aan de Rederijkersstraat 34 in 8560 GULLEGEM, België, wordt deze verder aangeduid als “de Dienstverlener ” en haar klanten/cliënten/consumenten/eindgebruikers als “de Ontvanger”.
2.2 Alle overeenkomsten welke tot stand zijn gekomen tussen de Dienstverlener en de Ontvanger zijn aan de hiernavolgende Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden onderworpen, behoudens uitdrukkelijke schriftelijke afwijking. De Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden van de Ontvanger worden nooit in aanmerking genomen, deze zijn dus volledig als nietig te beschouwen ten opzichte van de Dienstverlener. De Ontvanger wordt geacht kennis te hebben genomen van de Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden van de Dienstverlener.
2.3 Naast deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden kunnen er afhankelijk van specifieke omstandigheden van transacties of werkzaamheden bijkomende bijzondere Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden opgesteld worden. Deze bijkomende Bijzondere Voorwaarden maken dan integraal deel uit van deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden.
2.4 Elke Ontvanger die bij de Dienstverlener op welke wijze ook aankoopt dan wel een overeenkomst afsluit, dient deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden te aanvaarden. Bij elke bestelling zijn de Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden van toepassing die op dat ogenblik op de website en/of orderbevestiging werden opgenomen, met uitsluiting van alle eventuele oudere of nieuwere bepalingen.
2.5 Bij elke elektronische bestelling van fysieke producten of diensten verklaart de Ontvanger uitdrukkelijk akkoord te zijn met deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden van de Dienstverlener, door het aanvinken van een check box waarbij wordt ingestemd met de Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden (bijvoorbeeld, maar niet noodzakelijk: “Ik aanvaard de Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden integraal en onvoorwaardelijk”.)
2.6 Wie bestelt, verklaart de Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden van de Dienstverlener te kennen en te aanvaarden. Een elektronische bestelling zonder deze akkoordverklaring is, behoudens bedrog, technisch onmogelijk zodat deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden steeds bindend zijn in hoofde van de Ontvanger. De Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden zijn ook van toepassing telkens wanneer een reservatie of bestelling via de webshop wordt geplaatst.
2.7 De Ontvanger verklaart uitdrukkelijk dat hij meerderjarig is. De Dienstverlener houdt zich het recht voor de koop te annuleren indien zou blijken dat de Ontvanger minderjarig is. In dat geval wordt een schadenota opgemaakt, gelijk aan de gemaakte kosten door de Dienstverlener.
3 Offertes
3.1 Offertes worden alleen op uitdrukkelijke vraag opgemaakt en zijn steeds vrijblijvend.
3.2 Een offerte is steeds gericht naar en gemaakt op maat van de geadresseerde. Een offerte opgemaakt op naam van een andere partij kan nooit van toepassing zijn.
3.3 Prijsmededelingen en prijzen op websites zijn geen offerte.
4 Totstandkoming
4.1 Elke overeenkomst wordt steeds schriftelijk aangegaan, en is pas definitief na aanvaarding van deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden, de prijzen en de beschrijving van de prestaties of het fysieke product.
4.2 Een begin van uitvoering van de overeenkomst, geldt evenzeer als bevestiging.
4.3 De Dienstverlener verbindt er zich toe de op de site geplaatste bestellingen te verwerken, indien van toepassing, zolang de voorraad strekt en binnen de in deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden geformuleerde beperkingen.
4.4 De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om bestellingen te weigeren ingeval van ernstig vermoeden van rechtsmisbruik of kwade trouw, ernstig vermoeden van voor de Dienstverlener onaanvaardbare commerciële doeleinden of bij uitputting van de voorraad van een bepaald product.
5 Grafisch materiaal, Afbeeldingen en Content – Productomschrijving
5.1 Alle afbeeldingen, video’s, tutorials, technische eigenschappen, omschrijvingen, compatibele artikels of fysieke producten en gegevens van deze aard, zijn er om een zo goed mogelijk beeld te geven van het bedoelde product of dienst en geven geenszins het recht of aanleiding om een schadevergoeding en/of ontbinding van de koop te eisen.
5.2 Bovenstaande productomschrijving wordt zo waarheidsgetrouw mogelijk aangeboden. De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto is decoratief bedoeld en kan elementen artikelen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
5.3 Alle door de Dienstverlener ontwikkelde informatie in art 4.1 bedoeld blijven eigendom van de Dienstverlener en mogen niet zonder schriftelijke toestemming worden gekopieerd of op enigerlei worden vermenigvuldigd of op enigerlei worden gebruikt.
5.4 Bij inbreuk op bovenstaande bepalingen is de Dienstverlener gerechtigd op een schadevergoeding van 10.000,00 EUR per dag, voor elke dag dat de onrechtmatige gebruiker deze gegevens gebruikt.
6 Prijsbepalingen
6.1 Alle prijzen op de websites van de Dienstverlener zijn inclusief Belgische BTW, dit voor zowel de particuliere eindgebruikers als voor de professionele eindgebruikers. Eventuele verzendingskosten zijn niet inbegrepen in de geafficheerde prijzen. Heffingen zoals Recupel, Bebat, Reprobel of Auvibel zijn wel steeds inbegrepen in de prijzen die weergegeven worden tijdens het check-out proces.
6.2 Voor het verzenden van fysieke producten worden geen bijkomende kosten aangerekend, met uitzondering van de fysieke producten waar het expliciet vermeld wordt.
6.3 De eventuele kosten voor de verzendingen van fysieke producten worden bijgeteld tijdens het check-out proces.
6.4 Bepaalde prijzen/aanbiedingen kunnen in de tijd beperkt zijn. Dit wordt dan vermeld bij de prijsweergave.
6.5 Prijzen zijn geldig zolang ze van toepassing zijn.
6.6 Alle tarieven en prijzen zijn opgenomen in een tabel en zijn vrij in te zien op de pagina “Tarificatie” van deze website.
6.7 De dienstverlener behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in de geafficheerde prijzen, dit zonder voorafgaande aankondiging.
7 Verzending
7.1 Tenzij anders overeengekomen bepaalt de Dienstverlener op welke wijze fysieke fysieke producten worden verzonden, conform de prijzen in artikel 6.2.
7.2 Bij verzending naar een adres opgegeven door de Ontvanger, is de Ontvanger verantwoordelijk voor het in ontvangst nemen van de goederen. Bij gebreke daaraan wordt de levering op risico en kosten van de Ontvanger gestockeerd bij de transporteur of teruggezonden naar de Dienstverlener.
7.3 Tenzij anders overeengekomen bepaalt de Dienstverlener op welke wijze prestaties of diensten worden geleverd. Dit gebeurt doorgaans op de maatschappelijke zetel van de Dienstverlener, maar in uitzonderlijke gevallen kan worden besloten om uit wijken naar een andere locatie. In voorkomend geval zal de Dienstverlener hierover minstens 24 uur op voorhand communiceren per e-mail.
8 Overeenkomst op lange termijn
8.1 Tussen partijen is er sprake van een Overeenkomst op Lange Termijn, zodra een boekbaar of recurrent product online wordt aangekocht of wanneer een Overeenkomst op Lange Termijn of Abonnement offline wordt ondertekend of aangekocht.
8.2 Alle Overeenkomsten op Lange Termijn welke tot stand zijn gekomen tussen de Dienstverlener en de Ontvanger zijn aan de hiernavolgende Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden onderworpen, behoudens uitdrukkelijke schriftelijke afwijking.
9 Voorwaarden en toelating
9.1 Deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden zijn van toepassing op alle levering van fysieke producten, het leveren van prestaties en het verstrekken van dienstverlening.
9.2 De Dienstverlener is gerechtigd de op het fysieke product of dienst van toepassing zijnde Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden te wijzigen. De wijzigingen treden één kalendermaand na de bekendmaking in werking, tenzij een afwijkende wettelijke termijn is vereist, die alsdan wordt toegepast. Indien een Ontvanger een voor hem nadelige wijziging niet wenst te accepteren, kan de Ontvanger zijn Overeenkomst op Lange Termijn beëindigen met ingang van de datum waarop de nieuwe Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden van kracht worden. De schriftelijke opzegging dient voor de ingangsdatum van de wijziging door de Dienstverlener te zijn ontvangen. Indexaanpassingen, het toepassen van bij wet verplichte heffingen, btw-verhogingen geven de Ontvanger in geen enkel geval het recht terug te vallen op deze voorwaarde.
10 Overeenkomst op Lange Termijn en Abonnement
10.1 Alle Overeenkomsten op Lange Termijn worden aangegaan voor een vaste periode, conform de Overeenkomst op Lange Termijn. Naderhand wordt deze verlengd volgens de bepalingen die van toepassing zijn op het specifieke product of dienst.
10.2 De Overeenkomst op Lange Termijn is strikt persoonlijk en kan alleen na toestemming van de Dienstverlener worden overgedragen.
10.3 De Dienstverlener behoudt zich het recht voor nieuwe Ontvanger van Overeenkomsten op Lange Termijn bij inschrijving om identificatie te vragen. De Dienstverlener zal gerechtigd zijn om op eender welk tijdstip identificatie van een Ontvanger te vragen teneinde na te gaan of de persoon daadwerkelijk de persoon is die hij/zij/xij beweert te zijn.
10.4 De aankoop van een Overeenkomst op Lange Termijn of Abonnement houdt in dat de Ontvanger gedurende de openingstijden van de praktijk bepaalde diensten of behandelingen kan boeken.
10.5 Een gemaakte afspraak wordt steeds afgeboekt van een geldig Abonnement of een geldige Overeenkomst op Lange Termijn.
10.6 Een afspraak maken volgens een Overeenkomst op Lange Termijn of binnen een Abonnement gebeurt steeds via de door de Dienstverlener of haar partners met de daartoe voorziene online applicaties.
10.7 Behoudens uitdrukkelijk anders overeengekomen, kunnen afspraken geboekt worden met een frequentie van één keer per week en kan een volgende boeking slechts gebeuren vanaf de zevende kalenderdag te rekenen vanaf de eerdere boeking. Indien de vervolgboeking op een feest- of sluitingsdag valt, dan wordt de vervolgboeking opgeschoven naar de eerstvolgende werkdag volgens de openingsuren.
11 Betalen
11.1 De betalingen voor Overeenkomsten op Lange Termijn worden via domiciliëring maandelijks vooruitbetaald, of worden ineens voor het volledig bedrag vooruitbetaald. Het niet betalen van deze kosten betekent niet dat de overeenkomst nietig verklaard kan worden. De daaropvolgende maandelijkse bijdragen dienen maandelijks op voorhand via domiciliëring te worden betaald.
11.2 Wanneer een overeengekomen maandelijkse domiciliëring niet uitvoerbaar is, kan de Dienstverlener de Ontvanger de al dan niet geboekte diensten en/of bestelde fysieke producten bij de Dienstverlener ontzeggen. De Dienstverlener houdt zich het recht voor om achterstallen via domiciliëring te innen.
11.3 Bij ontstentenis van betaling op de vastgestelde vervaldag zal dit leiden tot de onmiddellijke opeisbaarheid van alle nog verschuldigde sommen, ongeacht de voorziene betaalwijze.
11.4 Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van het verschuldigde bedrag op de vervaldag worden alle openstaande, zelfs niet vervallen lidgelden, meteen opeisbaar. Niet of laattijdig betaalde lidgelden brengen van rechtswege en zonder ingebrekestelling interesten op gelijk aan 12 %, alsmede (evenzeer van rechtswege en zonder ingebrekestelling) een forfaitaire vergoeding van 15 % op het openstaand bedrag (met een minimum van 50,00 EUR) als schadebeding, ter voldoening van de innings- en administratiekosten.
11.5 Indien de Dienstverlener gehouden is tot (terug)betaling van enige som, gelden voor haar dezelfde betalingsvoorwaarden.
11.6 De Dienstverlener biedt verschillende kortingsvormen aan op haar lidmaatschappen. Per Overeenkomst op Lange Termijn kan slechts één kortingsvorm worden toegekend. De Ontvanger is verplicht om te bewijzen dat hij in aanmerking komt voor een korting en alle wijzigingen die van invloed zijn op de toekenning van de korting onmiddellijk mede te delen. Het bewijs dat de Ontvanger in aanmerking komt voor een korting kan vooraf aan het einde van elke aaneengesloten periode van zes maanden opnieuw opgeëist worden door de Dienstverlener. Als de Ontvanger nalaat om het bewijs te leveren binnen veertien dagen na het verzoek van de Dienstverlener, dan komt de korting automatisch te vervallen en zal het reguliere tarief in rekening worden gebracht. Het in rekening brengen van het reguliere tarief in plaats van het kortingstarief geeft de Ontvanger niet het recht om zijn Overeenkomst op Lange Termijn te beëindigen. Kortingen worden nooit met terugwerkende kracht verleend.
11.7 Alle prijzen zijn inclusief Belgische btw. De Dienstverlener is te allen tijde gerechtigd om haar tarieven aan te passen in geval van wijzigingen in de hoogte van de btw.
11.8 De Dienstverlener is voorts gerechtigd om haar lidmaatschapsprijs aan het einde van de looptijd van de overeenkomst te herzien en aan te passen aan de index van de consumptieprijzen, met een maximum van eenmaal per kalenderjaar.
11.9 Wanneer een Ontvanger in aanmerking komt voor korting en de eventuele betreffende betalingen voor zijn Overeenkomst op Lange Termijn niet voldoet conform de bepalingen zoals gestipuleerd in deze overeenkomst dan komt de korting te vervallen en alle lasten te liggen bij de Ontvanger. Dit geldt eveneens wanneer de Ontvanger de toegang tot de Dienstverlener ontzegd wordt door inbreuk op het huisreglement.
12 Privacy
12.1 De Dienstverlener gedraagt zich overeenkomstig de bepalingen van de Wet bescherming persoonsgegevens, voluit de “Wet betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens van 30 juli 2018”, die uitgevaardigd werd in uitvoering van de Europese Algemene verordening gegevensbescherming (AVG 2016/679), ten opzichte van de verwerking van de persoonsgegevens.
12.2 De verantwoordelijke voor de verwerking van de persoonsgegevens van de Ontvanger is de Dienstverlener zelf of een aangestelde persoon of professionele organisatie.
12.3 Indien de Ontvanger zijn/haar persoonlijke gegevens aan de Dienstverlener overmaakt, worden deze in het bestand van de Dienstverlener opgenomen en worden ze verwerkt: voor het beheer van het Ontvangerenbestand en de aangeboden fysieke producten en diensten, voor het uitvoeren van marktstudies, om de Ontvanger te informeren over de nieuwe fysieke producten en diensten, voor de verwezenlijking van informatie- en promotiecampagnes. De persoonsgegevens worden niet aan derden overgemaakt, met uitzondering van aan de Dienstverlener gelieerde ondernemingen die betrokken zijn bij de correcte uitvoering van de lidmaatschapsovereenkomst. In geen geval mag de Dienstverlener deze gegevens aan derden doorgeven voor commerciële doeleinden.
12.4 De Ontvanger kan een gratis geschreven overzicht van zijn/haar persoonlijke gegevens en eventueel een rechtzetting van onjuiste, onvolledige of irrelevante gegevens krijgen door middel van een gedateerde en ondertekende aanvraag gericht aan de Dienstverlener, welke is voorzien van een bewijs van de identiteit van de Ontvanger (kopie van een identiteitskaart). De Dienstverlener zal het overzicht uiterlijk 45 dagen na ontvangst van de aanvraag verstrekken.
12.5 De Dienstverlener verbindt zich ertoe, binnen de 30 dagen op verzoek van de Ontvanger, de persoonlijke gegevens van de Ontvanger niet meer te gebruiken om de Ontvanger te informeren over nieuwe fysieke producten en diensten alsook voor de verwezenlijking van informatie- en promotiecampagnes.
13 Beëindiging of ontbinding van de Overeenkomst op Lange Termijn
13.1 Indien de Ontvanger zijn Overeenkomst op Lange Termijn niet één kalendermaand voor de einddatum van de minimale contractsduur schriftelijk opzegt, wordt de Overeenkomst op Lange Termijn na die contractduur automatisch verlengd voor onbepaalde duur en geldt een opzegtermijn van 1 kalendermaand.
13.2 Opzegging dient schriftelijk te gebeuren middels een opzegformulier, dat bij de Dienstverlener verkrijgbaar is, of middels een aangetekende opzegbrief.
13.3 Het door de Ontvanger beëindigen van de Overeenkomst op Lange Termijn tijdens de overeengekomen minimale looptijd zoals aangegeven in de Overeenkomst op Lange Termijn is uitsluitend mogelijk op medische gronden waarbij een doktersattest vereist is, of bij het verhuizen buiten een straal van 20 kilometer van de Dienstverlener, waarbij een kopie van de inschrijving in de nieuwe woonplaats vereist is. Dit dient aangetekend te worden bezorgd. Indien het attest of het bewijs pas wordt aangeleverd na ingebrekestellingen of het inleiden van een gerechtelijke procedure, zullen deze niet meer worden aanvaard en dient de Ontvanger minstens de nodeloos veroorzaakte kosten te betalen aan de Dienstverlener.
13.4 Bij voortijdige beëindiging op grond van artikel 7.3 is opzegperiode van één kalendermaand vereist. Deze opzegperiode begint op de eerste dag van de maand die volgt op de ontvangst van bewijs.
13.5 Indien de Ontvanger kan aantonen dat de Dienstverlener haar contractuele verplichtingen op een ernstige wijze niet naleeft en enkel en alleen indien de Dienstverlener door de Ontvanger hiervan per aangetekend schrijven binnen 7 dagen na vaststelling van deze inbreuk op de hoogte wordt gebracht, zal de Dienstverlener de overeenkomst in onderling akkoord worden beëindigd, waarbij de Dienstverlener hoogstens een schadevergoeding zal betalen gelijk aan de reeds betaalde gelden voor zijn Overeenkomst op Lange Termijn.
13.6 Alle andere wijzen van beëindiging door het lid, zoals het eenzijdig stopzetten van de maandelijkse betalingen via de bank, worden beschouwd als onrechtmatige verbreking van de overeenkomst. In deze gevallen blijven alle volledige gelden voor zijn Overeenkomst op Lange Termijn verschuldigd tot het einde van de overeenkomst. Indien deze verschuldigde bijdragen niet vrijwillig door de Ontvanger worden betaald, doet de Dienstverlener beroep op een incassobureau voor het invorderen van de verschuldigde bijdragen. In dit geval zal het incassobureau een forfaitaire schadevergoeding bovenop de verschuldigde som eisen.
13.7 De Dienstverlener mag de Overeenkomst op Lange Termijn in het nadeel van de Ontvanger verbreken, zonder dat deze recht zal hebben op enige vorm van schadevergoeding, indien de Ontvanger het huisreglement niet naleeft, dan wel indien de Ontvanger conform deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden de toegang is geweigerd of ontzegd.
14 Tijdelijk stopzetten
14.1 In geval van een langdurige ziekte, blessure of letsel kan met schriftelijke toestemming van de Dienstverlener de Overeenkomst op Lange Termijn tijdelijk, tot een maximum van zes maanden, worden opgeschort (dit geldt niet bij bijv. studie, stage, werk en vakantie). Opschorting is alleen mogelijk na het voorleggen van een doktersattest of ander – ten genoegen van de Dienstverlener – deugdelijk bewijs.
14.2 De Overeenkomst op Lange Termijn zal slechts opgeschort kunnen worden tot op de door de geneesheer vermelde datum van einde van de ziekte, blessure of letsel. De overeenkomst zal vanaf dan terug hervat worden. De Ontvanger is vanaf dan opnieuw de eventuele betreffende betalingen voor zijn Overeenkomst op Lange Termijn verschuldigd. Het opschorten kan niet met terugwerkende kracht en de reeds betaalde bedragen blijven behouden in het voordeel van de Dienstverlener.
14.3 De financiële verplichting van de Ontvanger wordt opgeschort voor de daadwerkelijke duur van de opschorting. De einddatum van de Overeenkomst op Lange Termijn wordt verlengd met de duur van de daadwerkelijke opschorting.
15 Openingstijden
15.1 De Dienstverlener is bevoegd om geheel of gedeeltelijk te sluiten tijdens algemeen erkende feestdagen en schoolvakanties.
15.2 De Dienstverlener is bevoegd de openingstijden van de praktijk tijdelijk of blijvend te wijzigen.
15.3 De Dienstverlener is bevoegd voor reparatie en onderhoudswerk te sluiten. De Ontvanger heeft geen recht op restitutie van betaalde bedragen.
16 Informatieverplichting
16.1 Veranderingen in de persoonlijke situatie van de Ontvanger (o.a. adres- of bankgegevens) dienen direct schriftelijk aan de Dienstverlener worden doorgegeven.
16.2 Bij het niet (tijdig) doorgeven van deze wijzigingen en wanneer de Dienstverlener kosten dient te maken om de nieuwe (persoons)gegevens te achterhalen, zullen deze kosten in rekening gebracht worden aan het lid.
17 Aansprakelijkheid
17.1 De Dienstverlener sluit elke aansprakelijkheid ten opzichte van haar eindgebruikers of iedere derde persoon uit, met uitzondering van (i) haar mogelijke aansprakelijkheid ten opzichte van haar leden voor opzet of grove schuld in hoofde van de Dienstverlener of haar aangestelde; en (ii) haar mogelijke aansprakelijkheid bij overlijden of lichamelijk letsel van haar leden ten gevolge van een doen of nalaten van de Dienstverlener.
17.2 Iedere Ontvanger is zelf verantwoordelijke voor persoonlijke ongevallen en zijn persoonlijke bezittingen.
17.3 Noch de Dienstverlener, noch zijn medewerkers kunnen verantwoordelijk gesteld worden voor het verlies, de beschadiging of diefstal van goederen op het grondgebied van de Dienstverlener. De Ontvanger dient al zijn (waardevolle) eigendommen te allen tijde zelf bij te houden of te bewaken.
18 Huisreglement
18.1 De Ontvanger is bekend met de door de Dienstverlener gehanteerde huisregels. Deze huisregels zijn aanwezig in de lokalen van de Dienstverlener en kunnen indien gewenst opgevraagd worden bij de administratieve diensten van de Dienstverlener. De Ontvanger is verplicht deze huisregels na te leven.
18.2 De Dienstverlener (of een de haar aangestelde persoon) kan te allen tijde toegang weigeren of ontzeggen aan personen wier gedrag daar aanleiding toe geeft.
19 Leveringstermijn
19.1 De overeengekomen leveringstermijnen of aanvang/einder werken worden enkel als inlichting gegeven en verbinden de Dienstverlener niet. Nooit kan vertraging aanleiding geven tot ontbinding van de overeenkomst of tot enige boete of schadevergoeding.
19.2 Indien de leveringstermijn meer dan 3 maanden bedraagt dan heeft de Ontvanger het recht de overeenkomst kosteloos te ontbinden, per schriftelijke kennisgeving.
20 Betalingen
20.1 Betaling gebeurt steeds elektronisch via paypal, krediet- of debetkaart. Elke bestelling is onmiddellijk betaalbaar op het moment van sluiten van de overeenkomst.
20.2 Alle betalingen door de Ontvanger dienen steeds tot vereffening van de oudste kosten en interesten en facturen, in dien volgorde ook al vermeldt Ontvanger een ander factuurnummer bij de referentie van de betaling.
20.3 Indien de factuur door de Ontvanger niet op de vervaldag is betaald, is er zonder voorafgaande ingebrekestelling een interest tbv 12% op jaarbasis verschuldigd op het openstaande bedrag.
20.4 Bij niet tijdige betaling is tevens een schadevergoeding opeisbaar tbv van 10% van het openstaande bedrag, met een minimum van 500,00 EUR per factuur, onverminderd de hoofdsom, de nalatigheidintresten, alle innings-, aanmanings- en vervolgingskosten.
20.5 Bij niet betaling heeft de Dienstverlener het recht elke overeenkomst met de Ontvanger en leveringen aan de Ontvanger op te schorten zonder enige verwittigen, zonder dat de Ontvanger daardoor enige schadevergoeding kan opeisen of recht heeft de overeenkomst te ontbinden.
20.6 Herstellingen in garanties of commerciële promoties geven geenszins recht op betalingsuitstel of een gedeeltelijke betaling.
20.7 In geval de Dienstverlener gehouden zou zijn enige som aan de Ontvanger (terug) te betalen, gelden voor de Dienstverlener dezelfde vergoedingen zoals voorzien in artikelen 20.3 en 20.4.
21 Eigendomsvoorbehoud
21.1 Zolang er geen volledige betaling is gebeurd van een factuur blijven de goederen en diensten aangerekend op deze factuur eigendom van de Dienstverlener. Volledige betaling omvat ook eventuele interesten en kosten.
21.2 Het is de Ontvanger niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming van de Dienstverlener de goederen vooraf te vervreemden, te verhuren of te verpanden.
21.3 De Ontvanger verplicht zich op eerste verzoek van de Dienstverlener de goederen aan de Dienstverlener ter beschikking te stellen en verleent reeds nu onherroepelijk de machtiging aan de Dienstverlener of aan de door de Dienstverlener aangewezen personen, de plaats waar de goederen zich bevinden te betreden om zo deze goederen mee te nemen.
21.4 De Dienstverlener verschaft overeenkomstig het gesteld onder 12.1 aan de Ontvanger de eigendom van de genoemde goederen op het moment dat de Ontvanger al zijn verplichtingen heeft voldaan, doch onder voorbehoud ten behoeve van andere aanspraken die de Dienstverlener op de Ontvanger heeft. De Ontvanger zal op eerste verzoek van de Dienstverlener zijn medewerking verlenen die in dit kader vereist zijn, op straffe van een dwangsom van 1.500,00 EUR per dag, voor iedere dag dat de Ontvanger hiermee nalatig blijft.
21.5 Fysieke goederen of onderdelen daarvan die in herstelling of garantie zijn, worden of blijven eigendom van de Dienstverlener tot de kant de openstaande vorderingen heeft ingelost.
21.6 De Ontvanger verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud te wijzen bijvoorbeeld aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.
21.7 Alle risico’s na levering, gene uitgezonderd, o.a. diefstal, bevochtiging, beschadiging, enz. zijn ten laste van de Ontvanger, zelfs als deze nog niet betaald zijn.
22 Klachten
22.1 De niet-conformiteit of de zichtbare gebreken moeten gemeld worden uiterlijk bij de afhaling of bij de levering en dit op straffe van verval. Klachten welke louter betrekking hebben op de factuur dienen binnen de 8 dagen na factuurdatum aangetekend worden ter kennis gebracht.
22.2 Deze klacht dient duidelijk omschreven te worden. Na het verstrijken van deze termijn meent de Dienstverlener haar verplichtingen correct te hebben uitgevoerd en wordt de Ontvanger geacht de prestaties/ factuur als correct te erkennen.
22.3 Klachten geven de Ontvanger nooit het recht de betaling van een factuur op te schorten.
22.4 Indien een klacht door de Dienstverlener als gegrond wordt aangenomen dan heeft de Dienstverlener het recht volgende keuze te maken:
22.4.1 De factuur te herzien en de factuur aan te passen
22.4.2 Een evenwaardig alternatief te leveren.
22.4.3 De goederen op de factuur terug te nemen, de overeenkomst te ontbinden en de factuur te crediteren.
22.5 In geval van een klacht dient de Ontvanger aan de Dienstverlener de gelegenheid te geven eventuele gebreken te herstellen of een andere oplossing aan te bieden.
22.6 Terugzendingen van goederen gebeurt steeds op rekening en risico van de Ontvanger. De Dienstverlener aanvaardt terugzendingen enkel na schriftelijke goedkeuring door de Dienstverlener. Goederen dienen steeds door de Ontvanger naar het adres van de Dienstverlener verzonden te worden in originele verpakking en in de staat waarin de Dienstverlener de goederen naar de Ontvanger heeft verzonden.
22.7 Herstellingen kunnen niet teruggezonden worden ter creditering. Bij een defect aan een reparatie dient deze opnieuw aangeboden te worden.
23 Garantiebepalingen
23.1 De Dienstverlener kiest met zorg en eerbied haar fysieke producten uit om deze met een optimale kwaliteit te kunnen aanbieden. Indien er toch problemen zouden zijn dan hanteren wij volgende garantievoorwaarden:
23.1.1 De wettelijke garantie van 2 jaar geldt bij verkoop van goederen aan consumenten. Deze garantie dekt enkel een gebrek aan overeenstemming dat reeds bestond bij de levering van de goederen. Gedurendeze 2 jaar verbindt de Dienstverlener zich ertoe het defecte artikel of onderdeel kosteloos te vervangen of herstellen. De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om het artikel om te ruilen indien de kosten voor herstelling buiten verhouding zijn, of indien een herstelling onmogelijk is. Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden na de levering, worden niet geacht aanwezig te zijn op het ogenblik van de levering, behoudens tegenbewijs van de Ontvanger.
23.1.2 Door de Ontvanger aan de Dienstverlener aangetoonde en aan de Dienstverlener verwijtbare fouten, gebreken of onvolkomenheden worden voor rekening van de Dienstverlener zo spoedig mogelijk hersteld of indien geen herstel mogelijk is teruggenomen ter creditering.
23.1.3 Op verbruiksgoederen geldt geen garantie, tenzij schriftelijk overeengekomen.
23.1.4 De Ontvanger dient de goederen welke onder garantie vallen op eigen kosten en risico terug te zenden. De goederen dienen steeds vergezeld te zijn van een kopie van de aankoopfactuur en/of met een correct ingevuld formulier.
23.2 Goederen in garantie worden niet gecrediteerd, tenzij deze niet vervangen of hersteld kunnen worden.
23.3 In volgende gevallen vervalt de garantie:
23.3.1 Het fysieke product is verwaarloosd.
23.3.2 Het fysieke product is gewijzigd door de Ontvanger zelf of een derde.
23.3.3 Een herstelling is door een derde behandeld of gewijzigd.
23.3.4 Bij onoordeelkundig of onzorgvuldig gebruik, foutieve aansluiting, montage, fysieke beschadiging, vochtschade of andere externe factoren.
23.3.5 Foutief of verkeerdelijk gebruik van het fysieke product.
23.3.6 Bij gebruik van ongeschikte accessoires.
23.3.7 Indien de Ontvanger op enige andere onachtzame wijze het fysieke product heeft gebruikt, of zelf of door een derde heeft proberen herstellen.
23.3.8 Softwareproblemen vallen nooit onder garantie.
23.3.9 Bij verwijdering van de serienummers
24 Beperking van de aansprakelijkheid
24.1 De Dienstverlener, noch derden die zij betrekt ten behoeve van de totstandkoming of de uitvoering van enige overeenkomst, zijn aansprakelijk voor enige schade, voortvloeiende uit en verband houdende met de overeenkomst, welke Ontvanger of enig door deze bij de uitvoering van de overeenkomst betrokken derde mocht lijden, direct of indirect, ongeacht wat daarvan de oorzaak is.
24.2 De Dienstverlener is in ieder geval nooit aansprakelijk:
24.2.1 Wegens niet of laattijdige levering.
24.2.2 Voor informatie in documentatie, folders, website, offertes, etc., …
24.2.3 In geval van overmacht.
24.2.4 Indien de Ontvanger zijn product zelf of door een derde laat herstellen, of door onoordeelkundig gebruik.
24.2.5 Voor bedrijfsschade of daaruit voortvloeiende schade.
24.2.6 Voor schade veroorzaakt door software.
24.2.7 Voor enigerlei vorm van schade door dataverlies.
24.3 De Ontvanger zal de Dienstverlener vrijwaren voor alle aanspraken van derden jegens de Dienstverlener.
24.4 De in deze opgenomen uitsluitingen ivm beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet voor zover de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van de Dienstverlener.
25 Overmacht
25.1 Indien na totstandkoming van de overeenkomst deze door de Dienstverlener niet kan worden nagekomen ten gevolge van omstandigheden die ten tijde van het sluiten van de overeenkomst redelijkerwijs niet te verwachten waren danwel aan de Dienstverlener niet bekend konden zijn, geldt zulks ten aanzien van de Ontvanger voor de Dienstverlener als een niet toerekenbare tekortkoming (overmacht).
25.2 Onder omstandigheden als bedoeld onder 1 vallen in ieder geval staking, overheidsmaatregelen, vertragingen in de aanvoer, uitvoerverbod, oproer, oorlog, mobilisatie, transportonmogelijkheden, invoerbelemmeringen, nalatigheid van leveranciers en/of fabrikanten van de Dienstverlener alsmede hulppersonen, ziekte van personeel, gebreken in hulp- of transportmiddelen, uitsluitingen of andere arbeidsstoornissen en gebeurtenissen welke door de Dienstverlener redelijkerwijs niet te verzekeren zijn.
25.3 De Dienstverlener heeft in geval van overmacht het recht haar verplichtingen op te schorten. De Dienstverlener is tevens gerechtigd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, dan wel te vorderen dat de inhoud van de overeenkomst zodanig wordt gewijzigd dat de uitvoering mogelijk blijft. In geen geval is de Dienstverlener gehouden enige boete of schadevergoeding te betalen. De Dienstverlener behoudt het recht op betaling van het reeds verrichte werk en de gemaakte kosten.
25.4 Indien uitvoering blijvend onmogelijk is of de tijdelijke onmogelijkheid langer dan zes maanden voortduurt, kan de overeenkomst door de meest gerede partij worden ontbonden, zonder dat de Ontvanger echter recht heeft op vergoeding van enige schade.
26 Ontbinding van de overeenkomst
26.1 Indien de Ontvanger zijn verplichtingen jegens de Dienstverlener niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomt, alsmede indien zijn faillissement is/wordt aangevraagd, hij in staat van faillissement wordt verklaard, hij een gerechtelijke reorganisatie (WCO) aanvraagt, dan wel aan zijn crediteuren of een deel van hen een regeling of een akkoord aanbiedt, voorts bij beslaglegging op zijn activa of een deel daarvan, dan wel hij tot verkoop of liquidatie van (een deel van) zijn bedrijf overgaat, alsmede in geval van overlijden, onder curatelestelling/voorlopig bewind of indien hij op andere wijze het beheer dan wel de leiding over zijn bedrijf, zaken of een deel daarvan verliest, is elke vordering, die de Dienstverlener te zijnen laste heeft of verkrijgt, dadelijk en ineens opeisbaar zonder dat daartoe enige ingebrekestelling is vereist.
26.2 Indien de Ontvanger zijn verplichtingen jegens de Dienstverlener niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomt, alsmede indien hij nalaat te betalen voor de te leveren of de geleverde prestaties of de te ontvangen of ontvangen fysieke producten.
26.3 In geval de Ontvanger de overeenkomst wenst te ontbinden, zal hij te allen tijde eerst de Dienstverlener schriftelijk in gebreke stellen en deze een redelijke termijn gunnen om alsnog haar verplichtingen na te komen, danwel tekortkomingen te herstellen, welke tekortkomingen Ontvanger nauwkeurig schriftelijk dient te omschrijven.
26.4 De Ontvanger heeft geen recht de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden of zijn verplichtingen op te schorten, indien hij zelf reeds in gebreke bleef met nakoming van zijn verplichtingen.
26.5 In geval van gedeeltelijke ontbinding kan de Ontvanger geen aanspraak maken op annulatie van reeds door de Dienstverlener verrichte prestaties, en heeft de Dienstverlener onverkort recht op betaling voor de reeds door haar verrichte prestaties.
27 Verzakingsrecht
27.1 Conform de artikels VI 47-52 van het Wetboek Economisch Recht, beschikt de consument over een termijn van 14 dagen om de overeenkomst zonder opgave van redenen kosteloos te herroepen.
27.2 Deze bepaling heeft enkel betrekking op verkopen aan Ontvanger en via de website van de Dienstverlener, zonder dat er op enig ogenblik contact is tussen de Ontvanger en de Dienstverlener terwijl er sprake is van een “overeenkomst op afstand” overeenkomstig artikel VI 45 ev. Wetboek Economisch Recht. Is dit niet het geval, dan kan de Ontvanger zich niet beroepen op deze bepaling.
27.3 Een eventueel verzakingsrecht is onderworpen aan volgende voorwaarden:
27.3.1 De consument zoals gedefinieerd in het Wetboek Economisch Recht
27.3.2 Het fysieke product dat werd aangekocht is niet op maat vervaardigd, heeft geen persoonlijk karakter of is niet speciaal voor de Ontvanger besteld vermits er geen voorraad van wordt aangelegd
27.3.3 Het fysieke product bevat niet geheel of gedeeltelijk een audio- of video-opname of computerprogramma
27.3.4 De verzegeling van de software of programmatuur, of enig andere vergelijkbaar bewijs van niet-ingebruikname, is niet verbroken
27.3.5 Het fysieke product kan worden teruggestuurd zonder snel beschadigd te geraken.
27.4 De Ontvanger kan zich enkel op dit verzakingrecht beroepen, indien dit wordt ingeroepen volgens de volgende formaliteiten:
27.4.1 Het verzakingsrecht moet binnen de veertien kalenderdagen worden uitgeoefend, de termijn waarbinnen de Dienstverlener op de hoogte moet worden gebracht van het verzoek tot verzaking en van het verzoek om het eventueel reeds betaalde bedrag terug te betalen en met voorlegging van het betalingsbewijs; dit bedrag zal worden teruggestort binnen de 30 dagen na ontvangst van de kennisgeving van de verzaking, op een rekeningnummer door de Ontvanger op te geven.
27.4.2 Indien het fysieke product reeds in het bezit is van de Ontvanger moet de Ontvanger het fysieke product binnen dezelfde termijn van 14 kalenderdagen terugbrengen, eventueel terugsturen, op de gepaste wijze, geheel voor eigen rekening risico.
28 Aansprakelijkheid voor gebruik website
28.1 De website van de Dienstverlener is bestemd om algemene informatie ter beschikking te stellen van de Ontvanger over de fysieke producten en activiteiten van de de Dienstverlener. De Dienstverlener heeft m.b.t. de toegang, het bestelproces, de levering of de andere diensten slechts een inspanningsverbintenis.
28.2 De Dienstverlener heeft het recht om op ieder ogenblik de site geheel of gedeeltelijk op te schorten of stop te zetten wegens onderhoud, updating of enige andere reden, zelfs zonder voorafgaande waarschuwing.
28.3 De Dienstverlener kan niet aansprakelijk gesteld worden voor enige hinder of schade door het gebruik van internet, door enige panne van het systeem, het binnendringen van outsiders of van een virus, noch voor eventueel door derden hierop geplaatste of verwerkte informatie of door om het even welk feit dat als overmacht kan worden aanzien.
29 Bescherming van de privacy
29.1 De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om uitsluitend voor intern gebruik gegevens van de Ontvanger te verzamelen, dit zowel rechtstreeks via verzameling van de gegevens die door de Ontvanger worden opgegeven bij inschrijving en/of bestelling als onrechtstreeks door bv. het gebruik van cookies, inschrijving nieuwsbrief, reserveringsaanvraag of bestelling.
29.2 De Ontvanger heeft overeenkomstig met de Wet van 8 december 1992 ter Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer te allen tijde het recht om deze gegevens in te zien, te wijzigen en te laten verwijderen indien hij/zij niet langer informatie wenst te ontvangen omtrent de activiteiten van de Dienstverlener. Hiervoor kan de Ontvanger contact opnemen met de Dienstverlener.
30 Intellectuele eigendom
30.1 Alle onderdelen van de site van de Dienstverlener, inclusief de daarvoor gebruikte technologie, zijn exclusieve eigendom van de Dienstverlener en auteursrechtelijk beschermd.
30.2 Particuliere gebruikers of natuurlijke personen die over een eigen niet-commerciële website beschikken en die een automatische link willen instellen tussen de eigen site en een van de pagina’s van de Dienstverlener, moeten hiervoor geen toestemming vragen aan de Dienstverlener.
30.3 Het is echter niet toegestaan om links in te stellen vanaf websites die het oogmerk hebben op het negatief in beeld brengen of ter sprake brengen van het werk en/of de activiteiten van de Dienstverlener.
31 Betwistingen
31.1 Alle betwistingen vallen onder het Belgische recht en behoren uitsluitend tot de bevoegdheid van de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement alwaar de maatschappelijke zetel van AKAMAS SYNERGIEPRAKTIJK is gelegen.
31.2 Waar enige bepaling uit deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden in strijd is met de Belgische wet blijven alle overige bepalingen onverminderd van kracht. De Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden worden op verzoek van de Ontvanger kosteloos toegezonden en zijn daarnaast via internet te raadplegen onder “Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden”
32 Slotbepalingen
32.1 Overeenkomsten tussen de Ontvanger en de Dienstverlener kunnen alleen schriftelijk worden aangegaan, en kunnen alleen schriftelijk worden gewijzigd, behoudens de uitzonderingen zoals in deze Algemene Handels- en Behandelingsvoorwaarden zijn vastgelegd.
32.2 Wanneer één van de hierboven staande bepalingen ongeldig of onwettig is blijven de overige bepalingen gelden.
Laatste Aanpassing:
- Webmaster
- 13 december 2024 09:06